Během hodiny matematiky jsme si ukázali, že výuka zlomků může být zábavná a dokonce i chutná!
Spolužačka Káťa nám přinesla plech s čerstvě upečeným perníkem, který nám posloužil jako ideální pomůcka pro praktické procvičování dělení celku na části.
Nejprve jsme museli buchtu rozdělit na stejné díly. Společně jsme spočítali, kolik nás je ve třídě. Protože nás byl lichý počet – 17, domluvili jsme se, že buchtu rozdělíme na 20 stejných částí. Poté jsme dílky buchty znázornili pomocí zlomku.
Jak si děti postupně rozebíraly jednotlivé části buchty, zaznamenávali jsme, kolik z celku už bylo snědeno a kolik kousků zbylo. Chybějící kousek jsme vyjádřili zlomkem a diskutovali jsme o tom, jak se dá celý proces pomocí zlomků znázornit. Děti tak názorně viděly, jak zlomky fungují v praxi.
Na závěr, když byla buchta rozdělena a znázorněna pomocí zlomků, jsme si ji s chutí snědli. Tato praktická ukázka pomohla dětem lépe pochopit principy zlomků a ukázala, že matematika může být nejen užitečná, ale i zábavná – a v tomto případě také sladká!
Mgr. Vendula Richterová