
Žáci čtvrtého ročníku se v rámci učiva vlastivědy zaměřili na Českou republiku.
Aby si své znalosti o krajích, městech, řekách a pohořích naší země zopakovali a prohloubili, zapojili se v posledních lednových týdnech do projektového vyučování s názvem „Kraje České republiky“.
Během projektu se děti staly malými badateli. Využívaly moderní technologie i klasické metody, aby se o jednotlivých krajích dozvěděly co nejvíce. Pracovaly s výukovým programem, prohledávaly internetové stránky a sbíraly zajímavosti o historii, kultuře, přírodě a památkách daného regionu. Své nově nabyté vědomosti pak kreativně zpracovaly do tzv. lapbooků. Tyto „knížky na klín“ si žáci ve dvojicích sami vyrobili a naplnili je obrázky, mapami, texty a dalšími prvky, které nejlépe vystihovaly charakteristiku jejich kraje. Vznikla tak pestrá sbírka lapbooků, které žáci hrdě prezentovali před svými spolužáky.
Aby si učivo ještě lépe zapamatovali, čekala na ně závěrečná hra na velké kobercové mapě České republiky. V této zábavné aktivitě si žáci procvičili přiřazování řek, pohoří, měst a krajů k odpovídajícím místům na mapě.
Projekt „Kraje České republiky“ nejenže pomohl žákům upevnit si znalosti o naší zemi, ale také rozvíjel jejich badatelské dovednosti, kreativitu, spolupráci a prezentační schopnosti.
Mgr. Lucie Kovařčíková