
TÝDENNÍ PROJEKT 4.B – CESTA DO PRAVĚKU
Třída 4.B se vydala na fascinující cestu do pravěku. Tematická výuka propojila více předmětů a přinesla žákům nejen nové znalosti, ale i spoustu zábavy a tvořivého nadšení.
Každý den se žáci seznamovali s pravěkem různým způsobem. V hodinách českého jazyka, čtení a matematiky pracovali s tematickými pracovními listy, které jim přiblížily život našich předků a příběhy z pravěku. Ve vlastivědě se ponořili do studia pravěkých období a jejich vývoje.
Hudební výchova se nesla v duchu zpěvu písně „V pravěku“, kterou se žáci naučili a s nadšením zazpívali. V hodinách výtvarné výchovy se proměnili v pravěké umělce a vytvořili působivé jeskynní malby inspirované nástěnnými malbami z doby kamenné.
V pracovní výchově se žáci pustili do ruční tvorby pravěkých šperků. Pomocí měděného drátku a modelovací hmoty vytvářeli originální ozdoby, které mohli nosit pravěcí lidé.
Součástí projektu byla také práce s moderními technologiemi. Žáci si pomocí 3D tisku vytiskli modely pravěkých artefaktů – trilobita a Věstonické venuše. Tento proces jim umožnil nejen lépe pochopit podobu a význam těchto historických předmětů, ale také si vyzkoušet práci s digitálním modelováním a tiskem.
Další zajímavou aktivitou byla virtuální realita, která žákům nabídla jedinečný pohled na pravěký svět. Měli možnost si zblízka prohlédnout pěstní klín a podívat se, jak vypadal život v době kamenné, bronzové a železné. Díky této interaktivní zkušenosti si lépe představili, jak lidé v pravěku žili, jaké nástroje používali a jak se jejich životní podmínky postupně měnily.
Na závěr týdne si celá třída zahrála online únikovou hru s názvem Lovci mamutů, kde žáci museli využít své nabyté znalosti, splnit 8 úkolů a získat tak kódy (písmena), ze kterých museli složit heslo, které jim odemklo cestu k „výhře“.
Projekt „Cesta do pravěku“ se setkal s velkým úspěchem a žáci si odnesli nejen nové poznatky, ale i radost z tvořivé a hravé výuky.
Mgr. Lucie Kovařčíková