Žáky 5.B čekal netradiční projektový den.
Prakticky a hravou formou se seznámili s pojmy síť, hrana, stěna či vrchol krychle a rozvíjeli svou prostorovou představivost. Tato zajímavá aktivita vychází z Hejného matematiky a využívá propojení zkušenosti k poznávání pojmu síť krychle a manipulativní propojování 2D a 3D geometrie.
Každá skupina dostala hrací kostku a papírové čtverce, na které žáci nakreslili puntíky od jedné do šesti. Děti musely následně spojit díly tak, aby puntíky na protějších stranách dávaly číslo 7. Dalším úkolem bylo rozložit střih, abychom ho mohli „dát do šuplíku“ a přijít na co nejvíce způsobů. Docela se nám z toho motala hlava, kam který papírový čtverec patří. Ještě štěstí, že jeden přidržoval kostku a druhý spojil přelepkami sousední stěny šatů.
Potom jsme šaty párali a světe div se, některé šaty měly úplně jiný střih. Poté měly skupinky za úkol pracovat s menšími krychlemi a pokusit se najít všech 11 různých „střihů“ čili sítí krychle. A protože jsou to moc šikovní páťáci, podařilo se jim je všechny najít.
Na závěr jsme si sami vyrobili svou paní Krychli či pana Krychličku a naučili se skládat Sonobovu krychli.
Mgr. Lucie Kovařčíková